Duit Malaysia 2012 Yang Baru

Tahun 2011 hampir ke penghujungnya. Dalam beberapa hari lagi kita akan melangkah ke tahun baru. Bila masuk tahun baru macam-macam la kita akan dengar semua yang baru-baru je la. Kasut sekolah baru,beg baru,jam tangan baru, handbag baru, kereta baru, rumah baru, isteri baru, ( Boleh ke??), azam baru dan sebagainya. Serba -serbi kalau boleh nak baru. Bila cerita bab azam baru atau tahun baru ni saya susah nak capai apa yang di azam kan. hehe. So tahun 2012 ni malas rasanya nak berazam apa semua bagai. Duduk releks tengok keadaan je la. Ok la hari ni entri saya bukan nak cerita pasal azam baru ke apa, saya nak cerita tentang duit Malaysia yang baru. Dengarnya dari duit syiling sampai ke duit RM100 berwajah baru.

Antara duit baru 2012 – Gambar dari Bernama

Nampaknya warna duit masih lagi sama, cuma beza pada corak-corak sahaja. Duit syiling juga diberi rupa baru untuk tahun 2012. Jika kita tengok duit-duit baru ni, agak meriah jugakkan warna-warna dia. Barulah ceria sikit dalam dompet kita. Walaupun tak berapa ada sangat duit atau mood kurang baik masa tu, boleh la belek-belek dompet kita untuk mententeramkan jiwa kita. Apa yang menarik perhatian saya untuk buat entri ni adalah disebabkan duit RM20 kembali dikeluarkan. Ini kerana duit RM 20 menjadi pengantara duit RM10 dan RM50 yang mana jurangny aagak besar. Duit RM20 penah dikeluarkan suatu masa dahulu dan dihentikan pengeluarannya pada sekitar tahun 1995 kalau tak silap saya. Warna duit RM20 yang baru lebih kurang warna duit RM20 yang lama iaitu warna coklat. Tengok gambar bawah ni yang saya cilok dari Bernama. Terima kasih Encik Bernama..hehe

Duit RM20 – gambar dari Bernama

Saya rasa BAnk Negara Malaysia perlu buat note RM1000 lepas ni untuk orang beli barang-barang yang mahal dengan bawa sekeping duit sahaja.hehe. So sama-sama la kita nantikan duit – duit baru malaysia ni yanag akan dikeluarkan pada bulan Julai 2012 nanti.

P/s : Tengok duit je bukan awek kat belakang duit tu tau.

2 responses to “Duit Malaysia 2012 Yang Baru

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s