Harga Berpatutan Di Restoran Rakyat 1 Malaysia

Sejak Dato Seri Najib Tun Abdul Razak menjadi Perdana Menteri Malaysia yang kelima, macam-macam perubahan yang telah dilakukan oleh beliau. Paling utama adalah prinsip 1 Malaysia yang diperkenalkan oleh beliau. Segala-galanya 1 Malaysia. Bantuan Rakyat 1 Malaysia, semangat 1 Malaysia dan sebagainya. Memang bagus idea ni dikeluarkan oleh PM kita kerana kita perlu mengekalkan keharmonian dikalangan rakyat Malaysia. Salah satu perkara yang paling menarik perhatian saya adalah Restoran Rakyat 1 Malaysia.

Untuk entri kali ni saya nak berkongsi sedikit tentang restoran 1 Malaysia. Pasal makan memang menarik la. Hehe. Restoran Rakyat 1 Malaysia ni diperkenalkan untuk meringankan beban rakyat. Jika sebelum ni kita sarapan pagi paling kurang belanjanya mesti RM3 ke atas dan makan tengah hari RM5 keatas. Jadi Pita telah kita telah memperkenalkan Restoran Rakyat 1 Malaysia ni bagi mengurangkan beban perbelanjaan harian rakyat Malaysia. Saya sungguh tertarik dengan idea ni kerana harga yang ditawarkan amat berpatutan. Saya sangat sayang PM kita. Hehe.

Harga yang ditawarkan oleh Restoran Rakyat 1 Malaysia bagi sarapan bagi adalah diantara RM1 – RM2 untuk sekali makan. Menu untuk sarapan pagi adalah roti canai / 3 kuih muih beserta teh tarik. Murah dah tu jika dibanding dengan kedai makan biasa. Rasanya memang itu la menu yang selalu rakyat Malaysia makan untuk sarapan pagi. Saya pun sarapan dengan menu yang sama walaupun bukan setiap hari menu yang sama. Ok untuk makan tengah hari pula harganya maksimum RM4.oo. Menu yang ditawarkan adalah nasi putih + 1 Lauk + sayur + teh o. Nampak dah cukup menu macam tu pada pandangan saya. Kalau nak lebih takut bankrap pulak peniaga tu. Kita kena ambil kira kos barang mentah dipasaran pada zaman sekarang. So boleh dikira murah dan memuaskan. Saya belum pernah cuba makan tengah hari, hanya sarapan pagi sahaja yang pernah saya cuba.

Setakat ini saya dengar banyak yang berpuashati dengan harga untuk makanan di Restoran Rakyat 1 Malaysia. Mungkin 1 hari nanti saya berkesempatan untuk mencuba makan tengah hari di Restoran Rakyat 1 Malaysia. Kalau ada kawan-kawan nak belanja pun kira ok jugak kan? Hehe.  Diharapkan nanti lebih banyak la restoran-restoran 1 Malaysia ni wujud. Takdela belanja harian kita jadi tinggi. Dapat juga la nak menabung.

1 Malaysia……

2 responses to “Harga Berpatutan Di Restoran Rakyat 1 Malaysia

Leave a Reply

